Announcement

Collapse

Belangrijk bericht

Het "Interventie-gedeelte" is enkel te bekijken na gratis registratie.

Het Hulpdienstenforum-Vlaanderen.be is ook aanwezig op Twitter https://twitter.com/hdfv en op Facebook http://www.facebook.com/groups/50070350965/
See more
See less
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nielsstrychi
    started a topic Badge 112 Aanvragen

Badge 112 Aanvragen

Beste Hulpverleners

Ik Ben Niels .S
    Ik ben nu momenteel bezig met mijn opleiding DGH deze is bijna ten einde.
    ik studeer ondertussen ook verpleegkunde ik studeer dit studiejaar ook af.

Mijn vraag hier omtrent is als ik geslaagd ben voor mijn opleiding DGH kan ik een badge aanvragen voor ambulancier maar nog niet als verpleegkundige omdat ik pas later dit jaar mijn diploma verpleging behaal
    ik heb mij laten wijs maken dat enkel verpleegkundige die een verkort traject hebben gedaan een badge 112 voor verpleegkundige kunnen krijgen?
    ik vraag mij nu af als ik mijn badge 112 eerst als ambulancier aanvraag kan ik dan opnieuw een badge 112 voor verpleegkundige aanvragen als ik dit jaar later afstudeer?
    of kan ik deze niet krijgen omdat ik het gewone traject gevolgd heb in plaats van het verkorte?
    ander is het dan niet mogelijk te wachten om mijn badge 112 aan tevragen tot ik beide diploma's heb om zo de verpleegkundige badge 112 te verkrijgen.
    als dit zo is dat dit enkel mogelijk is als je het verkorte traject hebt gelopen vindt ik dit toch oneerlijk voor mensen die verder studeren voor verpleging dan geen recht hebben op een 112 badge voor verpleegkundige?
    als ik dit dan zou geweten hebben zou ik dit uitgesteld hebben voor de cursus DGH tevolgen achter ik mijn diploma verpleging behaald heb.
    ik zou dit graag een verpleegkundige badge willen om dat ik dan weet ooit in een PIT te kunnen rijden. ook is het niet leuk dan om bepaalde technieken niet te mogen uitvoeren omdat je de specifieke badge niet hebt maar wel de vooropleiding en uit eindelijk even veel waard bent dan iemand die het verkort traject heeft gevolgd.

alvast bedankt en laat maar weten wat jullie hier van denken :)

• RK Gunther
    replied
    Je kunt je badge 112 als ambulancier aanvragen als je de cursus succesvol doorlopen hebt. Als je geslaagd bent als verpleegkundige daarna moet je je diploma en het visum bezorgen aan de FOD van jou provincie en dan kan het zijn dat je badge zo overgezet wordt, maar mogelijks zul je terug alle formulieren moeten aanvragen en bezorgen.

Leave a comment:

Working...
X